2008-03-27

Cytrynowe mufinki ze słonecznikiem i powidłami


Nie przepadam za mufinkami. Miałam kiedyś fascynację nimi i piekłam według wszystkich przepisów, jakie wpadły mi w ręce. Dziś wolę wypieki o bardziej delikatnym smaku, jednak od kilku dni moja córka chodziła za mną z formą mufinkową i męczyła mnie o ciasteczka.

Jak wszystkie mufinki, tak i te robi się szybko - wystarczy wszystkie składniki wymieszać w jednej misce. To bardziej bułeczki na śniadanie, do zjedzenia z masłem i dżemem, ponieważ są mało słodkie. Eksperyment się udał, bo wszystkie zostały zjedzone :-)

Cytrynowe mufinki z owsianką i śliwkami
Przepis z tej strony

2 jajka
110ml oleju słonecznikowego
150ml mleka
110g cukru
240g mąki pszennej plus 1 łyżeczka proszku do pieczenia
75g pestek słonecznika, posiekanych
1 cytryna

Śliwki/Płatki owsiane mix
75g płatków owsianych (najlepiej drobnych, błyskawicznych)
100g śliwkowego puree*
1 łyżka cukru (opcjonalnie)

12 dołkowa forma na mufinki z papierkami

Piekarnik nagrzać do 160°c. Zetrzeć skórkę z cytryny, a z cytryny wycisnąć sok. Wszystkie składniki, z wyjątkiem mixu śliwkowo-płatkowego, wymieszać w misce. (Jeśli masa bedzie grudkowata nie martwcie się. Lepsza jest grudkowata niż miksowana za długo).
Wymieszać śliwki z płatkami i ew. cukrem.
Do dołków w blaszce nakładać po 1 łyżce masy, na to nakładać łyżeczkę mixu śliwkowo-owsianego. Delikatnie wygładzic powierzchnię mufinków używając noża.
Piec 25-35 minut.

*puree można uzyskać gotując śliwki z odrobiną wody w garnku. Ja użyłam powideł śliwkowych i pominęłam cukier.




E N G L I S H P L E A S E

Lemon, sunflower seed & plum compote Muffins
taken from “Les recettes de Bob: Muffins originaux et authentiques”
Recipe from Rkhooks blog
Thank you, Rachel!


Muffin mixture

2 eggs
110ml sunflower oil
150ml milk
110g sugar
240g self raising flower
75g sunflower seeds, chopped
1 lemon

Plum/Oat mix
75g oats
100g plum purée/compoté*
1 tablespoon sugar (optional)

12 hole muffin tin with papercases

Preheat the oven to 160°c. Grate the zest of the lemon and then juice it. Add all the other ingredients to the bowl except the plum/oat mix. Mix together (if there are a few lumps, don’t worry. It’s better not to overmix , otherwise the muffins will come out brick like). Mix together the oats and plum purée add some sugar if the mixture is not sweet enough. Spoon a heaped tablespoon of the muffin mixture into each papercase and then add a heaped teaspoon of the plum/oat topping. Slightly fold (or marble) the mixtures together using a knife. Bake for 25-35 minutes.

*My mum just chopped up some plums and boiled them with a little water until they were soft enough to purée. She added no sugar as the plums were sweet enough.




8 komentarzy:

rkhooks.net pisze...

Wow! They look beautiful. I hope they tasted delicious too. THanks sooooo much for trying out the recipe!

majana pisze...

Bardzo mi sie podobaja! :) Mniam, na pewno smakuja super!

Joanna pisze...

Lisko a masz jakiś dobry przepis na ciasteczka imbirowe
jestem uzależniona od imbiru bo mi pomaga na migreny

Liska pisze...

Rkhooks,
thanks :)

Majanko,
może wypróbujesz? :)

Joanno,
tak, mam:
http://whiteplate.blogspot.com/2007/11/gingersnaps-czyli-ciasteczka-imbirowe.html
Uwielbiam je.

Joanna pisze...

dziękuję już patrzę

margot pisze...

Śliczne !
Ja lubię takie szybkie przepisy !
Takie dłuższe jak na colombe też!!!!

marilyn pisze...

Mam pytanie do eksperta od pieczenia... co by się stało jakbym upiekła muffiny bez blachy w samych papilotkach...? Wybaczcie pyatnie, ale mam ogromną ochotę na muffiny, tylko blacha tymczasowo mnie opuściła.

dziennikarstwo pisze...

zamiast powideł i płatków owsianych świetnie pasuje też dżem z czarnej porzeczki i rozdrobnione płatki kukurydziane:)